Download!Begin NU met het Eiwitrijke Recepten Kookpakket!

Vet verbranden, hoe doe je het eigenlijk?

Afvallen en vet verbranden hoeven geen ingewikkelde opgaven te zijn. Met een goed dieet en genoeg beweging kan je veel bereiken. Heb je een streefgewicht in gedachten? Heb je nog geen idee hoe je die kan bereiken? Lees dan verder.

Dieet en fitness

Gezond afslanken doe je met de juiste combinatie aan dieet en fitness. Je succes hangt voor 70 tot 80% af van je voeding en de rest wordt bepaald door de mate van beweging. Voeding speelt dus een belangrijke rol. Een goed fitnessplan biedt ondersteuning bij het behalen van je doelen.

Afvallen en vet verbranden met je dieet

Zoals hierboven aangehaald speelt je dieet een belangrijke rol bij het afvallen. Wat je eet en ook hoeveel je daarvan eet bepaalt je uiterlijk tot een bepaald punt. Daarom schakelt men vaak over naar een calorie-arm dieet om wat overtollige pondjes eraf te krijgen. Soms is dit al voldoende.

Wat men vaak genoeg vergeet is dat voedingskeuze ook van invloed is op je verbranding. De bron van de calorieën bepaalt hoe die door je lichaam worden verwerkt. Om vet te verbranden kan je kiezen voor een koolhydraat-arm dieet. Zo een dieet dwingt je lichaam om vetten te verbranden om hieruit energie te halen. Een ander type dieet dat ook effectief is is een vet-arm dieet. Er zijn verschillende variaties van een vetarm dieet. In extreme gevallen worden bijna alle vetten vermeden. Slechts 5% van je macro-nutriënten bestaat dan uit vetten.

Afvallen en vet verbranden met fitness

Een goed fitnessplan biedt de nodige ondersteuning aan je dieetschema. Tijdens het fitnessen stimuleer je de verbranding van calorieën en worden je spieren sterker. Ook hier heb je meerdere opties. Je hoeft geen zwaar of intensief fitnessplan te volgen. Slechts een half uurtje per dag aan beweging is voldoende.

Cardio is een goede optie voor het verbranden van vetten. Daarnaast is het ook goed voor de gezondheid van je hart. Cardio kan je makkelijk buiten de sportschool doen. De apparaten kan je zelf aanschaffen om thuis te gebruiken. Liever geen apparaten? Ren dan een ommetje in de buurt. Zwemmen, dansen en wandelen zijn ook goede cardio-mogelijkheden. Probeer het eens.

Naast cardio biedt krachttraining ook veel voordelen. Je bouwt er spiermassa mee op, en met meer spiermassa wordt de mate waarmee vetten verbrandt ook vergroot. Voor krachttraining kan je de sportschool bezoeken en je laten begeleiden door een expert.

Weet je genoeg? Ga maar aan de slag en veel succes!