Download!Begin NU met het Eiwitrijke Recepten Kookpakket!

Gebruikmaken van een massage roller

In eerste instantie doen we aan sport omdat we er vanuit gaan dat er op deze manier een niet onbelangrijke meerwaarde voor ons lichaam kan worden gerealiseerd. Dat is in grote lijnen ook juist, maar dat neemt niet weg dat ons lichaam er ook minder positief op kan reageren. Eén van de zaken waar je bij een intensieve training bijvoorbeeld rekening mee dient te houden heeft betrekking tot het feit dat ze spierpijn in de hand kan werken. Deze spierpijn is vervelend, want ze kan je dagelijks leven behoorlijk negatief beïnvloeden. Vaak duurt het ook al snel enkele dagen voordat dit volledig weg is. Wil jij spierpijn graag op de meest efficiënte wijze te lijf kunnen gaan? In dat geval kan een massage roller gebruiken interessant zijn.

             Preventief een massage roller gebruiken?

Veel mensen gaan pas op zoek naar een oplossing wanneer er zich een bepaald probleem stelt. Klinkt logisch toch? Inderdaad, maar voor bepaalde zaken geldt ook dat het interessant kan zijn om ze preventief te gebruiken. Een voorbeeld is bijvoorbeeld de massage roller. Het gaat hierbij om een speciale roller die is gemaakt van een harde foam die kan worden gebruikt om het lichaam mee te masseren. In het bijzonder wordt ervoor gekozen om gebruik te maken van deze roller door mensen die bijvoorbeeld last hebben van spierpijn.

Gebruik maken van deze roller kan echter ook preventief zeer interessant zijn. Op deze manier kan je immers niet alleen blessures, maar ook spierpijn voorkomen. Hierdoor wordt er een betere doorbloeding gerealiseerd waardoor er automatisch ook voor wordt gezorgd dat afvalstoffen efficiënter kunnen worden afgevoerd.

             Hoe wordt een massage roller gebruikt?

Gebruikmaken van een massage roller is in de praktijk ongelofelijk eenvoudig. In eerste instantie moet je de roller natuurlijk op de grond leggen. Vervolgens kan je er langzaam één van de verschillende spiergroepen in je lichaam overheen rollen. Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat je niet meteen met je volledige gewicht op de spiergroep moet gaan drukken. In plaats daarvan wordt het aangeraden om de druk langzaam op te bouwen.

De spier wordt met behulp van de massage roller onder druk geplaatst door het zogenaamde triggerpoint op te zoeken en aan te raken met de foam roller. Het is interessant om deze positie zo’n 20 à 30 seconden vol te houden. Probeer daarna je spier te ontspannen. Dit is behoorlijk lastig omdat het pijn doet, maar wel belangrijk voor het foam rollen.

             Kan de massage roller een sportmasseur vervangen?

In principe doet de massage roller min of meer hetzelfde als wat je kan verwachten van een sportmasseur. Dit gezegd hebbende is het zo dat een massage roller natuurlijk thuis en dus op elk moment kan worden gebruikt. Bovendien is het ook financieel een behoorlijk stuk interessanter in vergelijking met talrijke bezoeken aan een sportmasseur. Dit gezegd hebbende, weet je niet voor de volle honderd procent zeker waar je spierpijn vandaan komt en hoe je deze nu precies het beste kan aanpakken? Dan kan het in eerste instantie misschien toch interessant zijn om een sportmasseur op te zoeken en kan je pas daarna een massage roller kopen. Alleen zo ben je pas echt verzekerd van de best mogelijke behandeling.